zaterdag, augustus 27, 2016

1373-versieren

 


Op weg naar Amsterdam in de trein ben ik verder gegaan met mijn 'reisquilt'. Met quiltgaren dat verloopt van geel naar oranje ben ik kleine versieringen aan het borduren. Ten eerste om een wat saai deel op te fleuren en ten tweede om er zo een geheel van te maken. Ondertussen kan ik nadenken over hoe ik de linnen rand kan quilten. Mijn handen jeuken om het rijggaren te verwijderen, maar ik moet nog even wachten.
Omdat mijn geplande trein niet ging (te warm op de spoorrails?) was de volgende trein extra druk en moest ik overstappen. Toen ik opstond voor iemand was mijn speldenkussen op de grond gevallen. Mijn zoektocht, jawel op de knieën op de grond, leverde niets op. Gelukkig had ik nóg een naald en kon verder quilten. Voordat ik moest uitstappen heb ik aan de mensen voor en achter me gevraagd om mee te zoeken. Helaas! Net een golfbal in het hoge gras was het kussentje niet te vinden. Vreemd...
Gelukkig voor mij zag ik bij de stoelen ervoor een hoekje van het kussentje onder een richel liggen. Iedereen blij!

Geen opmerkingen: