vrijdag, september 23, 2016

1396-Hasselt


Toevallig liep ik laatst in Maastricht een folder tegen het lijf van het Literair Museum in Hasselt (B). Tot en met 2 oktober is daar een tentoonstelling van 'Walvis & co. De illustraties van Annemarie van Haeringen'. Gisteren ben ik dan eindelijk gegaan.
Ik heb er twee uur rondgelopen, zó interessant vond ik het!


Ik genoot van haar originele werk en hoe ze een boek maakt.


Een schetsboek was zelfs gedupliceerd en we mochten er in bladeren. Wat een vakmanschap en creativiteit! 



Ook gebruikt ze collage in haar werk, zoals hier de 'rotsen'. 
Het museum bevat nog meer interessante tentoonstellingen, zoals de Wonderkamer over schrijvers en illustratoren. 



Bovenstaande foto maakte ik in een boekhandel bij het station van Hasselt.

Geen opmerkingen: