woensdag, november 02, 2016

1425-boekontwerp




Een beetje saai geworden, maar dit is een dummy. Dit boekje gaat dienst doen als een ontwerp voor een écht boek. Ik geef het toe, het is niet echt netjes in elkaar gezet. Een beetje slordig geweest met het lijmen en ook de kaft oogt een beetje soft. Ik had alleen maar 300-grams papier in huis dat groot genoeg was om de 44 bij 22 cm bladzijden te kunnen maken. Voor de zuinigheid heb ik dunnere vellen papier aan elkaar gelijmd. Het gekke is dat er meteen bij het maken van dit boek een vraag naar boven kwam. Als de pagina's 22 bij 22 cm worden, dan wordt het boek groter als je er een harde kaft om heen wilt maken. Dan is het boek alweer bijna 23 bij 23 cm! Het lijkt me spannend om al puzzelend met fysieke bladzijde-onderdelen (plaatjes en tekst) een mooi en duidelijk ontwerp te maken. De inhoud blijft hier nog een verrassing, maar is uiteraard wel het belangrijkste. 
De cursus van Roz Stendhal die ik volg vind je hier. Tot en met eind november 'zit' ze elke vrijdag in de klas om vragen te beantwoorden.

Geen opmerkingen: