donderdag, november 17, 2016

1439-gereedschap

Gisteren was ik even bij de kleindochters. Ik was bezig met een tekening van gereedschap toen de jongste dat ook wilde doen. Ik liet haar zien hoe je met een gewone balpen heel zacht kon schetsen en dat je met lagen kon werken zodat het blauw steeds donkerder werd.
De volgende keer neem ik wat gewone blauwe Bic-balpennen mee! Het is zó grappig dat deze kinderen dit zo normaal vinden van hun oma, in een boekje tekenen.
Het gereedschap zegt ook veel over ons motorleven en de familie. Neef Rob was monteur bij de Engelse luchtmacht in Duitsland. Hij liet ons mooi gereedschap na, helaas wel in afwijkende Engelse maten. Er is een Kawasaki-exemplaar, en eentje gemaakt in Rusland. Vroeger zat bij elke motor die je kocht een plastic tasje met gereedschap, meestal verborgen onder het zadel. Daarmee kon je zelf sleutelen. Dat heb ik bij mijn Honda 400 motor ook gedaan, totdat ik bij het verwisselen van de motorolie de bout niet goed meer geplaatst kreeg. Het gevolg was een olielekkende motor en een nieuwe schroefdraad in het motorblok. Daarna heb ik mijn motor graag door anderen laten 'servicen'.

Geen opmerkingen: