vrijdag, januari 13, 2017

1490-tussenresultaten

Hierbij de resultaten van het verf-avontuur van gisteren.
1. De rode kool in de pan met wat nieuwe en reeds geverfde (lees: mislukte) lappen.
2. Zo kwamen ze eruit..
3. Tweede keer in rode uienschillenmengsel deed niks, toen heb ik er maar kurkuma in gedaan.
4. Badje met eucalyptusbladeren. Het hele huis stonk na het uurtje pruttelen. Moest zelfs luchten terwijl het buiten keihard regende. Er zijn nog drie natte stofpakketjes uit dit verfbad, daarover later meer.
5. Tweede keer in de rode kool, deed niet veel meer. Maar wit is niet meer wit.
6. Eerste keer uienmengsel.
7. Rode kool met een beetje zeep gaf bijna een petrolblauwe kleur, maar het blauw van de rode kool was er al bijna uit. Heb er nog de rest van de kool erbij gegooid, tevergeefs.
8. Reeds geverfd lapje in de tweede keer bij de rode kool met een beetje azijn, want dan wordt het wat roder. Besef dat ik díe kleur niet op de foto heb gezet.

Na het verven heb ik gespoeld met koud water, totdat het water redelijk schoon was. Deze stoffen worden niet gebruikt in kleding, en dat ze zullen verkleuren neem ik voor lief.
Ik heb ze nog wel gewassen met wat wolwasmiddel. Dan ruiken ze niet zo naar rode kool of ui. 
Het hangt nu allemaal te drogen en te wachten tot ná het weekend. Dan strijk ik alles en sorteer ze op kleur. Ik verheug me er al op. De stoffen heb ik nodig voor een workshop volgende week.

Geen opmerkingen: