zondag, februari 19, 2017

1522-kantfabriek

Het was droog, de zon scheen, geen verplichtingen, dus tijd voor een fietsritje. Uiteindelijk heb ik 67 kilometer gefietst. Mijn doel was de Kantfabriek in Horst. Helaas ging het museum pas om 14:00 u open. Er waren twee exposities. De eerste twee zijn van Tiel Janssen, ze maakt Wearable Art, jurken van plastic en andere kunststoffen. Heel vrolijk en heel carnavalesk.
Een detail van het samengesmolten plastic.
De andere expositie is van Karin van der Linden; 'Remember me'.
Het zijn textiele werken met borduursels en 'gevonden' voorwerpen. Heel mooi van kleur en compositie. Eerlijk gezegd heb ik ook ideeën in mijn hoofd die zij toegepast heeft. Aï, moet ik nu iets nieuws verzinnen?
Ze gebruikt zelfs het linnen van oude schilderijen; schitterend!

Op de terugweg ging gelukkig de zon schijnen en kon ik de derde versnelling gebruiken; ik had stevige tegenwind. Pas na een douche kreeg ik het weer warm.

Geen opmerkingen: