zondag, september 10, 2017

1677-verfdag3

Volgens mijn stappenteller heb ik vandaag maar 3500 stappen gezet. Maar ik heb de hele dag gestaan van 10 uur tot 18 uur, en dat drie dagen lang! Ik ben kapot! En er zijn nog vele stoffen die vandaag nog drie keer gespoeld en een keer gewassen moeten worden. 
Het is niet gemakkelijk om een keuze te maken uit mijn geverfde en gestoomde lappen. Hier zie je een lap van een soort katoenen kaasdoek. Die ging eerst in een vers indigobad. Daarna heb ik bladeren en kleine in ijzersulfaat gelegde lapjes opgelegd als een soort 'iron blanket', zodat de bladeren beter houden op de stof. Ik heb hier geëxperimenteerd met Tamarisk, eikenblad, wilde aardbei, bramen en wilde rozenblad. Daarna oprollen op een plastic koker en dan 3 uur stomen op 50 graden.
De docente Pia Best was zó ervaren dat ze overal een oplossing voor had. En Alexandra van der Poel van het Wolbeest in Swalmen heeft ons verwend met soep, salade en lekker brood. Gelukkig bleef het droog vandaag..

Geen opmerkingen: