maandag, oktober 30, 2017

1717-babylove

Dit zijn de nachtelijke tekeningen van de kleinzoon. Omdat ik hem nog een voeding moest geven, kon ik er niet te lang bij zitten. Oma wordt dan te moe hè?
Helaas bewoog hij steeds zijn koppie.
Deze had ik eerder die dag gemaakt. B. ligt hier in de wandelwagen. Als hij lekker slaapt, liggen zijn handjes ontspannen naast zijn hoofd. Ik heb hem goed ingestopt... het wordt een ‘hobbelige’ wandeling.
Tip voor opa’s en oma’s:
Net zoals in 2011 (link onderaan) heb ik geëxperimenteerd met een baby.
Nodig: een baby met ‘goede zin’, trainingspak dat vies mag worden (voor de baby), een viltstift (Faber Castell) en een groot vel papier (aquarelpapier Schut, Terschelling, 300 gr 56x76 cm).

Hoe?
Leg het kind neer op het papier, praat met hem en met je viltstift ga je langs het (bewegende) lijfje tekenen. Gewoon omtrekken.
Dat doe je verschillende keren, en het maakt niet uit hoe hij zijn handjes of voetjes houdt. Gewoon blijven tekenen en blijven praten. B. hield zijn rechterhand dichtbij zijn borst. 
Ik heb nog een foto gemaakt met hem in zijn gewone kleren óp de tekening, zodat ik hem kan schilderen.
Het is een ode aan mijn liefde voor baby’s.

Geen opmerkingen: