maandag, januari 22, 2018

1782-USKMaastricht

#uskmaastricht
De eerste bijeenkomst dit jaar van de Urban Sketchers van Maastricht begon op de Markt in (!) Maastricht. We waren met een klein groepje en vijf van ons mochten mee met Frank Steijns, het torentje van het stadhuis in, waar hij een uurtje op de beiaard ging spelen.
De trap werd steeds smaller en door het laatste gat heenkomen was voor mij (met rugzak aan) een soort bevalling. Maar het uitzicht was schitterend. 
Het waaide waar de zon scheen, en het was koud. Gelukkig maakte het carillon niet echt veel lawaai. Ieder werkte geconcentreerd aan hun tekening. Ik heb er twee gemaakt, van de St.Janskerk-kant en van de andere kant, ook met een kerk erop. Ik moet nog even opzoeken wat de namen zijn van de gebouwen. Zo leer je Maastricht van een andere kant kennen. Een aanrader!
Dit is Mathy Engelen; ik hoop dat hij zijn leesbril weer gevonden heeft, en dat die niet over de zinken reling is gevallen. Nadat we weer waren afgedwaald zijn we op het verwarmde terras van ‘la Chine’ gaan zitten. Voor mij Chinese thee en een tomatensoep om warm te worden. Helaas werden mijn voeten nu wél koud. Het was een geslaagde dag. Morgen meer foto’s..

Geen opmerkingen: