zaterdag, april 07, 2018

1843-buitenhangwasdag

Er bestaat ‘rokjesdag’ en ‘vlaggetjesdag’, maar voor mij bestaat er ook ‘buitenhangwasdag’. Gisteren was het de eerste dag dat ik mijn was buiten kon ophangen. Heerlijk weer ook om te fietsen. De rit ging naar Venray, waar een Pasar Malam werd gehouden. Ik was er vroeg, het was er nog ongezellig rustig. Maar de live-muziek was hartverwarmend. Toen de tweede band ging spelen werd het oorverdovend. Mijn beloning van 44 km met windkracht 5 tegenwind fietsen? Een portie martabak telor (soort omelet met groentevulling), ter plekke gemaakte minicakejes en pisang molen (stukje banaan in deeg). Van de 88 gefietst kilometers heb ik er 4 gefietst zonder batterij. Ik hoop niet dat het een trend gaat worden deze zomer en dat de batterij het toch zeker 99 km gaat volhouden. Want het is echt heel zwaar fietsen, alsof er iemand op de rem gaat staan.

Geen opmerkingen: