zondag, mei 06, 2018

1866-Oud-Rekem


#uskmaastricht
Het kasteel d'Aspremont-Lynden in Oud Rekem (B) is deze maand het toneel van een grote expositie van schilderijen, installaties en beelden. We mochten er met de Urban SKetchers van Maastricht tekenen. Gelukkig had ik de auto, anders had ik er niet kunnen komen. Het was prachtig weer en een leuke groep om mee te werken. 
Helaas heb ik maar twee tekeningen kunnen maken.
Mathy Engelen, de organisator van de expositie (met 60 kunstenaars), liet ons in een van de torentjes, waarover we een mooi uitzicht hadden over het schilderachtige plaatsje.

 Hoe leuk is het dan als je mensen naast je hebt staan, die hun huis kunnen aanwijzen!
Thuis had ik van tevoren een papieren collage aangebracht, gewoon met Pritt. 
Het is altijd een uitdaging om de collage in je tekening te laten 'verdwijnen'.


In de schaduw van een boom, met het gekwetter van de torenvalken, heb ik de ingang van het kasteel getekend. Op de eerste foto zie je ons ervoor staan.
Het kasteel heeft een binnenplaats, en in de hoge ruimtes zijn er schitterende verweerde muren en plafonds te vinden. Nog tot 27 mei te bezichtigen!

Geen opmerkingen: