zondag, september 23, 2018

1972-watercolorrules

Deze week ben ik beginnen aan een workshop ‘Watercolor rules’ van Sketchbookskool. Eerst twee weken instructie van Ian Sideway. Hij gad het over warme, koude en neutrale primaire kleuren. Van die laatste had ik nog nooit gehoord. Het blauw dat daarbij hoort is Phthalo Blue, maar Winsor &Nrwton heeft die kleur niet. Dat dacht ik.
Leve Google, want daar vond ik een artikel waarin stond dat deze kleur ‘Winsor Blue’ heette.
En die had ik wel.
Ooit in een ver verleden heb ik vele tubetjes verf gekocht, die haast ongebruikt in de kast lagen. Nu is het tijd om te gaan spelen. Opdracht: maak een kleurenwiel van drie warme, drie koude en drie neutrale rood, geel en blauw. Omdat ik nog niet alle kleuren heb, ben ik eerst maar gaan spelen met de kleuren in mijn grote paletdoos.

Nu twijfel ik of ik tóch de Phthalo Blue heb, omdat het zo in mijn gegevens stond?
Eerst maar eens de opdracht doen met de juiste kleuren. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: