donderdag, september 27, 2018

1976-kleurstalengeweld

#sbswatercolorrules
Klaar! Al mijn 77 kleuren waterverf hebben nu een eigen test-swatch. 
Ik kan per kleur kijken in welke mate het transparant is, hoe hij reageert op water en welke kleurwaardes ik kan maken (van donker naar licht). Niet dat ik echt op deze manier ga werken, want ik ben meer van trial-and-error. Gewoon proberen en experimenteren. Sterker nog, ik heb nu drie paletten vol hoopjes verf en die mogen allemaal opgemaakt worden. LOL.
De vraag is natuurlijk, waarom heb ik er zo veel? Was het hebberigheid? Was het zin in iets nieuws? Of bang dat je de verkeerde kleur hebt? Nu ben ik wel blij met zoveel; hoef geen nieuwe tubetjes te kopen. De speciaalste kleur is de Lavender van Holbein. Daar heb ik geen tube meer van, maar er zit nog genoeg op mijn palet.
Tja, en nu maar mengen...

Geen opmerkingen: