maandag, november 26, 2018

2026-Fabriano-oudje

De titel slaat op mijn nieuwe schetsboek. Het is een journal met Fabriano 200 grams papier, die ik nog in de la had liggen. Er is er nóg eentje. Ik was vergeten dat het papier gaat krullen en kraken als er water op komt. Mijn tekeningen zullen daardoor alleen maar op de rechterpagina komen, de pagina’s zijn een beetje doorzichtig.
Wat wel nieuw is dat ik erin ga werken met mijn vulpennen.
Er is nog steeds oefening nodig om de eerste ‘streep’ met de Sailor smal te maken.

Tja, kon het gisteren niet laten om W. te tekenen. Alleen het kussen links heb ik een beetje aangepast.
Van W. had ik ook zijn buikje wat strakker mogen tekenen. Of lag het aan de dikke trui?

Vanochtend heb ik me opgegeven bij Kasia’s Advent Calender workshop (gratis!). Elke dag in december tot Kerst een mix-media-opgave. Zie ook: www.everything-art.com, je vindt er ook de workshop die ik volgend jaar ga doen: Wanderlust 2019 (nu nog met korting).
En voordat ik het wist had ik me ook opgegeven voor Kasia Avery’s gratis Encaustic collage and Image transfer. Heb ik nou altijd al willen doen; gelukkig dat ik de spulletjes nog niet in huis heb.
Eerst maar van restpapier een werkboek gemaakt! Een van de eerste dingen die ze zei was: ruim je werkdagen op. Oeps, zou ze kunnen zien hoeveel ik nog wil opruimen?

Geen opmerkingen: