zondag, juni 15, 2008

194-quality-time





Uitgeslapen, geen kinderen, geen man, geen behoefte om iets voor een ander te doen. Zo zag mijn zondag eruit. Heerlijk weer, en een hondje dat uit wil. Het werd weer tijd om eens naar Asselt te gaan. Langs de Maas en langs de Swalm. Toevallig had ik mijn tekenspullen en mijn fototoestel bij me, nou ja, toevallig... In het kader van mijn uitdaging om landschappen met een paar lijnen te kunnen tekenen, heb ik in een warm zonnetje de eerste twee tekeningen gemaakt. De hond bleef lekker in de zon zitten. Aan een derde landschapje kwam ik niet toe, daarom heb ik derde foto nog gemaakt. Ik vind het verschil in structuren wel interessant. Mijn schildermaatje neemt altijd een foto van haar onderwerp zodat deze meteen in de zoeker en dus ook op papier de juiste verhouding krijgt.
De andere foto's met graan was een oefening met mijn Canon Ixus 70. De bovenste is met standje "beach" gemaakt, waarmee je al te scherpe contrasten kunt verzachten. De onderste is scherp gesteld op "normal".

Geen opmerkingen: