maandag, juni 22, 2026

3703-USK-foto

Uploaded Image

Ja, ik sta ertussen! In het midden voor een grote meneer in een mintkleurig t-shirt. We staan hier in de tuin van het Paleis Noordeinde. Aan het eind van een mooie dag. Vandaag hebben we nog samen de goot schoongemaakt (manlief op de ladder en ik sjouwen) en ik heb nog takken kleingemaakt. Weer een warme dag!

zondag, juni 21, 2026

3702-USK-DenHaag

Uploaded Image

Uploaded Image

Uploaded Image

Uploaded Image

Uploaded Image

Uploaded Image

Uploaded Image

Uploaded Image

Uploaded Image

Gisteren was de National Sketch Day van de urban sketchers van Nederland. In Den Haag en Scheveningen. Gelukkig mocht ik meerijden met vrienden uit Bonn. Wat een luxe!! Ik had een boekje gemaakt en het is me gelukt om alle blaadjes te vullen. De buitenkant was een cyanotype-afdruk. Het was een heerlijke dag, rustig tekenen, wat drinken en eten, praten met collega’s. De tijd vloog voorbij. 

woensdag, juni 17, 2026

3701-boom-struik

Uploaded Image
Op de terugweg van fietsen naar Brüggen, nog snel wat bloemetjes geplukt van de Linde. Wat ruiken ze toch lekker!

Uploaded Image

Manlief komt al fietsend tegen de te laag hangende tak aan van het krentenboompje (amelanchier). Hoewel het een struik is, heb ik hem tóch getekend in mijn bomenboek. Wist trouwens niet dat de struik in West-Europa invasief is. 

dinsdag, juni 16, 2026

3700-tuinwerk

Uploaded Image

Uploaded Image

Beide tekeningen zijn van een kersenboom. De bovenste is van de Rode Kerspruim, Prunus Nigra en de onderste is van de Zoete Kers, Prunus avium.
De rode staat in achter en voortuin. In de achtertuin heeft een paddenstoel/schimmel zich al in diverse takken genesteld. Door snoeiwerk is een grote tak afgebroken. Aan mij de taak om de boel kleiner te zagen. De onderste kers staat in de openbare ruimte, op een weitje in de buurt. Ik heb er al lekkere kersen van geplukt. De volgende keer moet ik een krukje meenemen. 

Uploaded Image

En manlief moest vanuit het slaapkamerraam wat overhangende takken van de zomereik afzagen. Niet te doen eigenlijk. Toen we zoonlief vroegen nóg een tak af te zagen, gebeurde dat, maar mét een probleem; hij kreeg de tak op zijn hoofd en hand. Oei. Hij kan het nog navertellen.