donderdag, mei 15, 2008

182-update


Er gebeurt van alles deze week. Weer een sterfgeval in de directe omgeving. Zoonlief heeft nu een corset om en loopt alweer rond. Niet echt van harte maar het gaat al beter. Hij mag naar huis zodra zijn darmstelsel weer normaal werkt. Nog even wachten!

Gisteren, op mijn oppasdag, heb ik nog even de tijd gevonden een kleine tekening te maken. Kleindochter N. was zelf druk bezig met kleurrijke waterverftekeningen te maken. En ik wilde een perfecte tekening maken. Dat is niet echt gelukt, maar eigenlijk zou je dat ook niet moeten willen. Ik zet mezelf daarvoor heel erg onder druk, en dat weerhoudt me ervan om dan ook echt die lijnen te zetten. Gelukkig heeft de viltstift wat kuren, zodat ik niet altijd een lijntje krijg. Ik krijg dan als het ware een tweede kans. Het is een goede oefening in meten en verbanden zien. Het resultaat zie je hierbij. Kleindochter L. heeft haar rechterarmpje omhoog en achter haar hoofd. Mijn volgende tekening van haar wordt een wat grotere aquarel waarbij ze helemaal te zien is. Ik wil nog twee ansichtkaartenformaattekeningen van haar maken, en die dan in één lijst (laten) inlijsten. Ik kan niet wachten totdat ze echt contact met me maakt..


Geen opmerkingen: