zondag, mei 11, 2008

181-zomer







Afgelopen vrijdag heb ik vier van mijn kunstwerken weggebracht om te laten inlijsten. Het kost me een vermogen, maar de stukken zijn voor mij onbetaalbaar, ha-ha. Ik heb wat wit toegevoegd aan een tekening op kraftpapier. En ik weet nog steeds niet of ik daar wel goed aan heb gedaan. Uitgummen kan niet meer. De andere paars-hemdje-mevrouw hoort bij een eerder getoond werk, zie 174-schiele. De inlijster vond het verrassend om weer eens wat naakten te mogen inlijsten. Naakten zijn "uit". Dus: loop ik achter of voor? Het deed me goed te horen dat hij mijn werk mooi vond. Ik ben benieuwd hoe het geheel gaat worden. De tekening op kraftpapier gaat hij eerst "ophogen", voor het achter museumglas gaat. Ik wist niet dat er zoveel soorten glas zijn!

De figuren in het hart heb ik gemaakt voor een 25 jarig huwelijksjubileum van vrienden.

De twee foto's van beelden zijn net gekochte kunstwerken op de keramiekmarkt in Swalmen.
De hond hoort op een stok tussen de planten. De kunstenares Hilde Groen heeft ook mooie "hele" honden. De andere drie figuren heb ik twee jaar geleden ook gezien, het zijn "bus stop ladies" van Geoff Cox, een engelsman. Het was niet gemakkelijk om te kiezen.

Geen opmerkingen: