vrijdag, juni 20, 2008

197-productie




Vandaag heb ik met mijn schildermaatje hard gewerkt. Ze had een foto van vrienden op een terras, in afwachting van lekker eten. Deze tekening is met twee lijnen gemaakt. Een lijn voor het bovenste deel, en een lijn voor het onderste deel. Ik haal de non-permanentstift dus niet van het papier, en moet dus soms heen en weer over dezelfde lijn. Daarna heb ik water en een klein beetje blauw gebruikt om wat kleur aan te brengen. De viltstift lost daarbij een beetje op.


N.B. Het was al een beetje donker toen ik de foto's nam. Het lijkt wel alsof het allemaal wat blauwer is dan in werkelijkheid. Het papier is van Canson, en heeft een sterke ribbeltjesstructuur.
Als oefening heb ik een pleintje in Den Bosch, waar ik vorige week met een vriendin was, op de éénlijnmethodemanier getekend. Eigenlijk weet ik niet of dit een tekening is, of een aquarel.

Geen opmerkingen: