zaterdag, juli 01, 2017

1629-EroicaLimburg

Voor mij was het vandaag een opwelling om met echtgenoot een autorit naar Valkenburg en omgeving te maken. Ons doel was het aanmoedigen van twee van mijn broers die met hun 'antieke' fietsen meededen aan de Eroica-happening in Valkenburg. Er waren drie ritten uitgezet, van 60, 100 en 160 kilometer. Naar later bleek op verharde en veel onverharde wegen, die door de aanhoudende regen in kleine modderstromen veranderden. Er waren klimmetjes, klimmen en afdalingen, een boottochtje en een ritje door de grotten. Ook ging de rit door België. 
De heren en dames fietsers bereden oude modellen en droegen oude wielerkleding, soms van wol, soms van dralon. Ik zag drie Italiaanse wielrenners, Engelse stellen, ook veel Duitsers en dan waren daar ook mijn dappere broers. Ze hadden wat gesmokkeld met hun moderne waterdichte fietsschoenen en regenkleding. Mijn schoonzussen waren er ook en ik ben verder met hen meegereden. Van kasteel Rijckholt naar de Waterburcht in Millen (B) en eindpunt on Valkenburg.
Het werd een spontaan georganiseerde schoonzussendag. Heel gezellig, theedrinken en winkelen. We hebben na afloop nog samen gegeten bij een drukke Italiaan. En ik werd thuisgebracht! Wat een luxe allemaal, thuis scheen eindelijk de zon.
Nu willen de broers naar de Toscane in oktober, daar is de 'oorspronkelijke' Eroica.

Geen opmerkingen: