zaterdag, juli 08, 2017

1635-verfresultaat

Afgelopen donderdag heb ik met de groep Grenzenlo(o)s stoffen geverfd. Ik had oude stoffen meegenomen, maar ook een nooitgebruikt laken en wat kantjes. Voor het gemak heb ik mijn verfproject in drie deelprojecten onderverdeeld. De geverfde lappen moesten eerst gespoeld worden. Om doorlopen van kleuren te voorkomen heb ik een koude-kleurenwasje, een warme-kleurenwasje en een Shibori-handwas in het leven geroepen. Zoveel waslijn heb ik niet, dus heb nog net na middernacht de was binnen opgehangen.

Na het spoelen gingen de stoffen nog in een 60-gradenwas. 
Omdat ik voor de afbindtechniek Shibori gebruik maak van klemmen en elastiekjes kon ik due alleen maar provisorisch spoelen. Ze liggen nog buiten te drogen. Morgen hoop ik er foto's van te kunnen maken. En nu? Nu moet ik ze strijken...

1 opmerking:

Els zei

prachtige lapjes !!!
(wat zal dat gaan worden ? ;-) ...)