maandag, juli 10, 2017

1637-verfresultaat3

Nog meer resultaten!
1: dit is een grote lap linnen, perfect voor een jurk, ware het niet dat het wel erg doorschijnend is.
2: wat oude kantjes van mijn tante
3: van indigo tot hemelsblauw, stoffen met polyester erin zijn wat fletser geworden van kleur. Leve de variëteit!
4: modern kant en een tafelkleed met een vlek van mijn moeder
5: detail oud kant
6: een poging om zes gradaties van een kleur te krijgen. Niet helemaal gelukt, denk ik.

7: bij elk verfproject 'loopt' er een lapje mee, die je helpt om jezelf en de omgeving schoon te houden; uiteraard in de soda geweekt, op het laatst heb ik er nog zwart op gedruppeld.
8: dit is dezelfde lap, twee uiteinden ervan gefotografeerd.
9: een kleedje van mijn moeder met vlek
10: een dunne katoenen lap met verschillende kleuren.
11: twee losse lapjes om olijfgroen te 'testen'.
Al met al heb ik maar twee 'mislukte' lapjes. Beiden waren bedrukte stoffen, en ze hebben nog wel een verfbadje nodig, misschien met hulp van Shibori..

Geen opmerkingen: