maandag, juli 31, 2017

1651-pojagi-ontwerp

Het is dat ik geen centimeter bij me had, gisteren in de trein, anders had ik een precies ontwerp gehad van deze Mondriaanachtige illustratie op de scheidingswand.
Omdat er weer gewerkt werd aan het spoor bij Venlo, moest ik over Den Bosch naar mijn vader. Helaas reed mijn aansluiting in Roermond net voor onze neus weg, zodat ik pas een uur (!) later bij pa kon zijn. Op de terugweg werd ik overvallen door een giga-stortbui. Ik had geen tijd om mijn poncho aan te trekken; moest de trein halen, anders moest ik weer een uur wachten. Zelfs mijn onderbroek was nat 😳. Om mezelf te beschermen heb ik alsnog mijn poncho aangetrokken, als winddichte laag tegen de airco. Iedereen keek vreemd; regen? er is hier geen regen! Maar ik had het warm. Ik heb nog meer tekeningen gemaakt gebaseerd op vierkanten en rechthoeken. Een langwerpige en drie vierkante. De bedoeling is dat ik er een Pojagi-achtig ontwerp van maak met mijn Shibori-geverfde stoffen. Ik weet alleen nog niet of ik daarvoor ook effen stoffen moet gebruiken. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: