maandag, december 17, 2007

134-mandala



Vanavond gaan we mandala's tekenen. Uit mijn kast heb ik een boekje gehaald om te bekijken hoe je nou zo'n mandala maakt. En om de kriebels in mijn vingers kwijt te raken heb ik op van die piepkleine doekjes twee mandala's getekend. Dat was nog niet zo gemakkelijk. De mandala met de golven ging helemaal "verkeerd", en ik heb voor de symmetrie er nog vele golven bij gemaakt. De tweede "kronkelmandala" gaf veel meer plezier. Nu heb ik meteen mooie schilderijen voor een bestaand poppenhuis dat ik naar de stijl van vandaag ga opknappen.


Gisteren heb ik met Y.B. de tentoonstelling British Vision in Gent bezocht. Prachtige kunstwerken gezien, waaronder veel aquarellen. Met verbazing heb ik een boek uit 1785 bekeken waar uitgelegd werd hoe je wolken moest tekenen. Het nette handgeschreven boek van Lewis Caroll over Alice had ook mijn aandacht, en ik kon er digitaal in bladeren. Prachtig!!


Langzaam aan ben ik ervan overtuigd dat ik een tekenaar ben. Laat ik dat nu maar eens onderzoeken op vormen en toonwaarden, voordat ik met kleur ga beginnen. Hoewel... heb vandaag ook een paar napjes blauwe verf gekocht. Ik wil wolken schilderen en tekenen!

Geen opmerkingen: