vrijdag, februari 13, 2009

264-kleutertijd




In de tweede les beeldhouwen zijn we eerst enkele buitenruimtes gaan fotograferen. We hebben geleerd over de "maat" van een kunstwerk. Welke grootte past in welke ruimte? Op welke plek staat het te plannen kunstwerk het beste? Welke bedoeling heb je? Thuis mogen we aan de gang met deze foto's. Dan mogen we er zelfverzonnen kunstwerken in tekenen. Ideeën genoeg!
Na de frisse lucht hebben we een snelcursus kleien gehad. Terug naar de kleutertijd. Eerst een bol maken door er met je hand op te slaan. Daarna een bol maken door het te bewegen op het werkblad. Dan een cilinder vormen. Dat was nog niet zo gemakkelijk. Ik kreeg steeds een worst met instulpingen. Ik wed dat mijn kleindochter het beter kan ;-(
Een kubus was nóg uitdagender. Ik denk dat ik veel te ruw ben. Als laatste mochten we een potje maken van een bol. Met lange nagels was dat niet erg handig.
Het kleien was wel heel erg rustgevend. Het was stil en iedereen was haast meditatief bezig. Als laatste opdracht mochten we van de gemaakte figuurtjes een beeld maken. In eerste instantie had ik een beeldje die alleen van voor interessant was. Door er een staartje bij te maken had ook de achterkant een "gezicht".


Geen opmerkingen: