donderdag, februari 10, 2011

456-Brooklyn1

Na een paar weken ontwerpen en tekenen met als lichtend voorbeeld een eigen piepkleine aquarel is het me toch gelukt een aardig plaatje te maken. Hierboven zie je de tekening in spiegelbeeld op een MDFplaatje van 20 bij 25 cm. Er staat nu nog een afdruk op van de laatste drukgang. Ik heb een verlopp van blauw naar wit naar blauw eropgezet. Er zijn zes afdrukken gemaakt in wisselende kwaliteit. Misschien is de overgang van blauw naar wit in de lucht té subtiel, omdat de skyline er nog voor komt.

Ben aan het experimenteren met 300 grams Schut-Terschelling papier, een mengsel met katoen, maar met een fijne struktuur. Ben benieuwd hoe het papier zich gaat houden. Op de afdruk hierboven zie je in het midden nog veel witte plekken.
Mijn leermomenten zijn: - Had het MDFblok eerst moeten ontvetten, de verf plakte niet zo goed. - Ik had meer verf moeten gebruiken, er was te weinig en daardoor bleef het niet zo goed plakken. - De grens van witte en blauwe lucht had beter gekund.

Van de zes afdrukken is alleen de laatste echt goed gelukt. Nu mag ik alle lucht en water (zonder schaduw) wegsteken. Wordt vervolgd..

Geen opmerkingen: