dinsdag, augustus 23, 2011

506-linosnede

Op vakantie zat ik op een avond met manlief op een terrasje. Een man met een tekenmap wilde ons iets vragen. Ik dacht dat hij ons wilde tekenen, en dat wou ik zeker niet. Hij sprak Frans en een beetje Vlaams en toonde zijn kunstwerken. Eerst iets met bootjes, toen iets met paarden. Ik vond zijn techniek wel interessant, maar zijn plaatjes niet. Gelukkig verstond ik het Franse woord voor naakt. Daar had ik wel interesse in. Bovenstaand kunstwerkje heb ik gekocht. De lijn heeft hij uitgesneden, maar omdat het papier waarop hij afdrukt kaftpapier is lijkt de lijn haast goud. De kleuren voor de achtergrond en het naakt zelf heeft hij met een roller op de linosnede aangebracht en dat afgedrukt. Ik weet niet of het in een keer of in meerdere keren gedrukt is. Zo goed is mijn Frans niet dat ik dat durfde te vragen.

Geen opmerkingen: