dinsdag, januari 24, 2012

540-resultaatJetteClover

 Op de eerste dag gaan we aan de slag met tekenen met oostindische inkt. Door het gebruiken van een veter, een bamboe pen en de bovenkant van een veer krijg je heel interessante lijnen. Het geeft me meteen het idee om met de veren te gaan schilderen.

 Door te stempelen met gevonden voorwerpen, en door met verf te wrijven over rasters krijg je interessante structuren. Hierboven de collectie van Antonie. Met haar groep heeft ze al vaker gestempeld en stoffen bewerkt. Na de eerste werkdag zit ik 's avonds een paar stempels te maken.
Hierboven een deel van mijn eigen collectie. Door tijdgebrek heb ik niet alles kunnen uitproberen. Jette Clover heeft de tweede dag over haar werk verteld en wat laten zien.
Na twee dagen heb ik ervaring opgedaan met verven, stempelen, rubbing, monoprint, gelprint en collage met gel medium. We kregen de tijd om onze eigen collage te maken. Zoals gewoonlijk had iedereen weer een heel andere invulling.

In mijn collage (in het midden hierboven) vind je een eigen tekening, zeefdrukken van een paar jaar geleden en sneeuwgeverfde stoffen van vorig jaar. Het is grappig dat de kleuren toch wel bij elkaar passen.

Geen opmerkingen: