maandag, november 04, 2013

774-zwemles


Natuurlijk zeg ik geen 'nee' als ik een kleindochter naar de zwemles kan brengen. Ze voelt zich heel groot als ze mag uitleggen hoe het allemaal werkt bij dit zwembad. Het is te ver weg voor goede foto's. We mogen er als (groot)ouders niet bij zijn. Ze zit nu in het tweede badje: Blub 2. Ik vind het al heel knap hoe lang ze onder water kan zwemmen. Dat heb ik nooit geleerd, en ik krijg het al benauwd als ik ernaar kijk. Met een gele kunststof slang leert ze op haar buik en op haar rug zwemmen. Aan het einde van de les worden de kinderen door de juf in de lucht gegooid, zodat ze onder water terecht komen. Gelukkig hebben ze alleen maar plezier.
Na de les duiken ze onder de douche en als iedereen al weg is, gedroogd en aangekleed, komt deze kleindochter eindelijk schoon onder de douche vandaan. Die middag zit ze met een jas aan in de woonkamer. Nog steeds niet op temperatuur. 

Geen opmerkingen: