maandag, augustus 11, 2014

942-lege-boekjes


Het moest er maar eens van komen om zelf mijn tekenboekjes te maken. Het zijn er uiteindelijk vijf geworden. De grootste is A5-formaat. Vier boekjes zijn bekleed met dun bruin leer, dat ik in 2008 in Birmingham gekocht heb. Ja, wie wat bewaart, die heeft wat, toch? Het vijfde boekje is met de kaft van het lege blok Canson Illustration (A4-250 gr.) bekleed. Het oog op de kaft is op deze foto dominant aanwezig, een beetje griezelig, maar het is fantastisch papier om mee te werken. De binnenkanten (het boekblok) heb ik genaaid van teken- en aquarelpapier van verschillende kwaliteiten. In twee boekjes zit verschillend papier om te testen welk papier het beste is voor mijn soort werk. Het moet goed tegen water kunnen, lekker met inkt te beschrijven zijn, en met pen en potlood te bewerken. Gewoon mixed-media gebruik, want ik wil het ook gebruiken voor collages. Ook ben ik benieuwd of mijn bindingen het houden in het dagelijks gebruik.
Eerlijk gezegd heeft het me dágen gekost om dit te maken. En als je ziet voor hoe weinig geld je een goed boekje kunt kopen, hoef je het voor de zuinigheid niet te doen. Maar het is ontzettend leuk werk. Ben nog niet zo netjes als ik wel zou willen, en het zijn echte beginnersboekjes, maar ik ben supertrots..

Geen opmerkingen: