woensdag, november 12, 2014

1001-analoog-digitaal




Ben de laatste dagen veel bezig geweest met het handmatig tekenen van letters in een bepaalde vorm.
Deze worden gescand en daarna bewerkt met de computer. Omdat ik nog niet goed weet hoe het allemaal werkt in Adobe Illustrator ben ik meer aan het proberen dan me lief is. Het is veel eenvoudiger om gewoon lekker te kleuren met kleurpotlood! Ik heb in fases een video van drie (!) uur bekeken hoe een professional dit soort 'hand-lettering' aanpakt. Ik snap er werkelijk niets van ;), en ik wilde dat het allemaal zo gemakkelijk was als het leek. Had ik maar een vak geleerd.
Het tweede plaatje is de gescande tekening (10 cm hoog in werkelijkheid). In het derde plaatje heb ik gespeeld met de tekst en met kleur. In de computer is het wel weer heel gemakkelijk om te kleuren, selecteer de letters, kies een kleur en klik op de penseel. Easy-peasy.

Geen opmerkingen: