maandag, mei 25, 2015

1122-Herinnering



Weer een quiltje af voor de tentoonstelling volgend jaar in Wilwerwitz (L)! Het begon in de trein met kleine lapjes aan elkaar te naaien. Als ik reis, dan heb ik graag iets om handen, vooral als ik weet dat mijn reisgezelschap er niets op tegen heeft.
De lapjes heb ik getornd uit zwarte tasjes, het zijn borduursels van de Han-chinezen. Waar de weefsels vandaan komen weet ik niet. De gemarmerde stoffen zijn van Hildegard Bratz, die heb ik jaren geleden al 'gespaard'. Op één doosje stond nog het pond-teken; dat betekent dat ik de stof in 2007 in Birmingham heb gekocht.
De kantjes komen uit moeders kantverzameling. Ik denk dat er ook kantjes bij zitten van mijn oma's en mijn tantes. Het werk is haast doorschijnend en voelt heel licht aan. De achterkant is van wollen mousseline gemaakt. Ik moet hem echt beschermen tegen de motten.

Geen opmerkingen: