zaterdag, juni 20, 2015

1138-Rotterdam


Vorige week vrijdag zou het weer tropisch warm worden., maar ik had afgesproken met vriendin M. naar Rotterdam te gaan. En misschien dat we dan doorgingen naar het strand?
Maar we hadden het zó druk met kijken, terrasjeszitten en eten dat we er niet meer aan toe gekomen zijn. Bovendien vertrok de zon achter wat wolken.
Na een bezoekje aan de stationsHuiskamer en de Markthal (viel een beetje tegen) kwamen we op een terras aan de Oudehaven terecht met uitzicht op het Witte Huis (1898 - art nouveau). Daarna nog langs de kubuswoningen gelopen, ik had ze nog nooit van zo dichtbij gezien. 
Omdat we in de buurt van station Blaak zaten heb ik ook even een kunstenaarsbenodighedenwinkel bezocht (harolds), zodat ik mijn collectie Pitt-markers kon aanvullen. Helemaal happy! Wat kan een mens toch blij worden van zoiets simpels als goedtekenend gereedschap.
We eindigden bij de Laurenskerk in het zonnetje op een bankje langs het kunstgrasveld. Aaah, zo kan ik elke dag wel eindigen, lekker rustig, mijmeren over wonen in de stad en ouder worden. Mijn vriendin zou het wel weten, ik weet het nog niet.

Geen opmerkingen: