zondag, augustus 16, 2015

1168-plasticmania




Twee dagen heb ik hier aan deze drie doeken gewerkt, een paar uurtjes per dag. Ik kon niet meer stoppen en gelukkig regende het pijpenstelen en hoefde ik mijn ramen niet te wassen.
Het is gemaakt van verknipte plastic shoppingtasjes, door mij verzameld vanaf ongeveer 2008, misschien wel eerder. Omdat ik ze op kleur had gesorteerd en ik al vier dozen vol had ben ik een paar jaar geleden gestopt met verzamelen. Alleen nog bijzondere tasjes zouden er nog bijkomen.
De ondergrond van de middelste baan is bijvoorbeeld een dunne zak van de Bijenkorf. De linker en rechterbaan is genaaid op een MonteRei-Golftasje en een tas van de Quilterij.
Ons leven komt op deze manier langs en ik weet bijvoorbeeld meteen waar ik de zak met Bookbinders Design heb gekregen: in een boekbinderswinkel in de Marais, Parijs.
Omdat ik me beperkt heb tot maar vier kleuren, rood, wit, zwart en transparant met een vleugje roze is het toch een geheel geworden. 
Grootte: 122 cm breed en 105 cm hoog.

Geen opmerkingen: