zondag, oktober 04, 2015

1195-walnotentijd

#inktober #creativecourage 



Op Facebook circuleert van alles op tekengebied. Oktober is ooit door ene Jake Parker uitgeroepen tot maand van de Inkt - InkTober 
En omdat er al veel walnoten zijn gevallen heb ik besloten om walnoteninkt te maken. Nou, dat werd een hele knoeiboel, compleet met het uitdrukken van een oude kous om nog maar wat inkt over te houden. Het is mijn eerste en laatste keer, dat is zeker.
Vandaag kreeg ik ook nog twee -voor walnoten allergische- kleinkinderen op bezoek.
En eerlijk gezegd was het oogje van de jongste rood en opgezet, terwijl ik alleen maar geschilderd had met de inkt, maar misschien hing er van alles in de lucht. Van een pannetje vol bolsters en noten kreeg ik maar een jampotje inkt. En die was veel te licht van kleur. Pas bij zeven lagen was hij donker genoeg. Maar dat is veel te veel werk. Omdat ik weer in een Moleskine aan het tekenen ben, duurt het best wel lang voordat de laagjes drogen. De wat gelige kleur van het papier past wel perfect bij de walnoteninkt.

Uitleg collage v.l.n.r. 1. pan met bolsters en noten 2. het uiteindelijke potje inkt, 3. de kous waar ik de smurrie in heb gegooid om te zeven. 4. wat overbleef na het zeven en het uitknijpen.



Geen opmerkingen: