maandag, juni 06, 2016

1320-verschillen


Op de TongTongFair van afgelopen zaterdag heb ik mijn achternicht en haar drie dochters ontmoet. Ze woont in Ierland en is voor een korte vakantie in Nederland. Het was heel gezellig. We hebben naar kebaja's (historische bloesjes uit Nederlands -Indië) gekeken. Ik kwam nog op een stand waar ze batik per meter verkochten! Dat is iets voor volgend jaar. Wel heb ik nog batik gekocht. In gedachten was het dezelfde stof, die mijn vaders oma uit Nederlands-Indië had meegenomen.
Oeps, ze zijn toch heel anders! Zoek de verschillen op de foto. Linksonder is de oude stof, rechtsboven de nieuwe. 
Na onze warme lunch ben ik weer naar huis gegaan. In mijn tas zat nog een geurende 'martabak'. Dit is een soort pannenkoek gevuld met eieren, groente, kruiden en lamsvlees, gebakken in zonnebloemolie. Je krijgt er kleine rawits bij (hete pepertjes) en atjar tjampoer (in zuur gelegde groente). Ik kan de hele week dit soort hapjes eten!

Geen opmerkingen: