zaterdag, april 08, 2017

1561-Cuypersmuseum

Vandaag was er een gratis 3D-demo in het Cuypersmuseum in Roermond.
Ik mocht mijn eigen tekening laten uitprinten (woordje pmc), maar dat mislukte een beetje. Met een 3D-tekenpen heb ik een fietsje gemaakt. Het apparaat lijkt op een lijmpen, het plastic wordt 180 graden en het gekleurde worstje kun je gemakkelijk in een bepaalde vorm leggen. Echt 3D lukte me niet. Als het plastic warm is dan blijft het niet in de lucht hangen. Enige oefening is wenselijk.
Ik was al een hele tijd niet meer in het vernieuwde museum geweest. Het is mooi verbouwd, ook een leuke plek om wat te drinken. 
Rechtsboven zie je op een iPad een zeer simpel 3D programmaatje.
Linksboven en linksonder is een maquette van Cuypers werkruimten door Ingeborg Meulendijk.
Tweede rechtsboven zijn 3D-poppetjes van o.a. Lola Gielen.

Geen opmerkingen: