zaterdag, augustus 12, 2017

1659-Maastricht





Vandaag had ik mezelf getrakteerd op een dagje tekenen in Maastricht, georganiseerd door Ruud Otten. Met een groepje van twaalf Urban Sketchers (mensen die gezamenlijk tekenen, meestal in de stadse wereld) heb ik een bezoek gebracht aan verschillende kerken. Het miezerde, maar binnen was het droog. Van de Sint Janskerk via café Tribunal naar de Cellebroederskapel en eindigend in de Sint Lambertuskerk. Er waren ook kunstenaars aanwezig met hun werk. Morgen zijn ze ook nog open. De Dominicanenkerk hebben we niet gedaan omdat die eigenlijk altijd open en toegankelijk is. Ik heb prachtig werk gezien van mijn mede-tekenaars, en ik hoop ze vaker te gaan zien.

De leparello, gevouwen boekje, is van Sennelier met 340 grams papier.

Geen opmerkingen: