zaterdag, juni 23, 2018

1899-fietstochten

Wat heeft dit bordje te maken met mijn fietstochten? 
Afgelopen woensdag fietste ik naar Maaseik in België. Ik kwam langs een boerderij waar ze rode bessen verkochten. De boer vertelde dat er voor hem niets lekkerders was dan wit brood met boter, kaas, rode bessen en suiker. Dat heb ik meteen geprobeerd bij thuiskomst.
Best lekker, maar moeilijk eten met die besjes, die bij elke hap eraf rollen.
Het was heerlijk warm fietsweer...
De volgende dag stond er veel wind toen ik naar Mönchengladbach ben gefietst.
Net over de Duitse grens lag er een grote schildpad op de weg. Koppie eruit, maar pootjes naar binnen. Ik moest er niet aan denken dat er een vrachtwagen over hem heen zou rijden. Brrr.
Heb hem maar in de berm neergelegd. Op de terugweg heb ik hem niet meer gezien.
In Rheydt was er een Fahrradweg. Een soort Allee met grote bomen en een wandelpad. Een schitterende route.
Ik kwam uit op een marktplein met een grote kerk...
.. en het stadhuis. 

Geen opmerkingen: