zaterdag, april 10, 2021

2635-spelen3

Nu iets meer over mijn nieuwste aanwinst op tekengebied. Op Instagram had een collega-sketcher het over gouache sticks. Ik was nieuwsgierig en voordat ik er erg in had ging het van ‘klik-klik’ op Amazon en lagen de krijtjes in huis. Volgens mij komen ze uit Spanje, Playcolor Art. Ze ‘schrijven’ wel erg dik, maar het is net alsof je met lipstick kleurt. 

Op nieuw papier van Seawhite, gerecycled van koffiebekers, heb ik vervolgens wat gespeeld met kleur. Ik heb er boekjes van gemaakt. Het is een beetje buiten mijn comfortzone, maar ik ben tevreden. Het papier is fijn (140 grams) en de boekjes voelen heel glad met die laag gouache. 

Trouwens (zie blogs van afgelopen dagen) kleindochter 4 heeft met interesse gekeken naar de kaft van haar oppasschrift. Ik vrees dat het alweer in de kast staat tegen de tijd dat ze kleuren gaat herkennen en benoemen. Het schriftje is niet zo dik. Ik maak wel weer een nieuwe tegen die tijd. 

Geen opmerkingen: