woensdag, februari 16, 2022

2814-veeltijd

Bij de foto: boven de derde (.2) verfgang van het blauwhout. Linksonder: beige van de galappel, blauw van blauwhout met wolfsklauw, oranje van de meekrap. Rechtsonder: de tweede verfgang (.1) van blauwhout, witte lapje op linkerfoto is blauwhout met citroen. Dat doet dus niks.

Het kost me nu wel veel tijd, té veel tijd. Niet eens tijd om te strijken of soep te maken. Zes potjes en drie pannen leegmaken en 23 potjes vullen. Eigenlijk 24, want ik had nog meekrap-kleur over. Nou maar hopen dat manlief niet denkt dat het een sapje is. Tegen beter weten in heb ik de galappel ook maar in een solardye potje gedaan. De meekrap reageert niet zo erg op toevoegingen als azijn of aluin. De tijd zal het leren. Ondertussen is mijn wollen draad weer op, en heb ik geen idee waar ik mijn zijden lapjes gedaan heb. Eerst maar eens wat fietsen voor een helder hoofd. 

O ja, nog twee haiku’s 

Geen medelijden!

Heb ik er niet zelf schuld aan

Dat het zo druk is?


Prioriteiten 

Ergens moeten ze er zijn

Maar ik zie ze niet

Geen opmerkingen: