woensdag, maart 06, 2024

3243-tuintafel

Toen ik erachter kwam dat een poot van oma’s tafel vol zat met houtworm besloot ik dat deze tafel niet werd weggegeven maar dat die omgevormd werd tot tuintafel. Het laatste leven zullen we maar zeggen. Zag trouwens dat er nóg een poot aangevreten was door de houtworm. In mijn kelder stond nog een doos oude tafelpoten. Die had ik eens een keer gekregen bij een houtdraaibank, heet dat zo? Draaibank was allang de deur uit, maar die houten poten stonden er nog. Kwestie van zagen, deuvels, wat houtlijm en ductape om het pootje te verlengen. Omdat de tafel toch in de tuin komt hoef ik niet de poot heel precies op lengte te maken. Het wordt meer een oppottafel hoor, om te werken.

Trouwens, zag vandaag denk ik een torenvalk in de zijtuin toen ik de oprit aan het vegen was. Bijzonder!

Geen opmerkingen: