zaterdag, juni 15, 2024

3306-kleuren

Eigenlijk zou je deze kleuren van dichtbij moeten zien. Ze glinsteren! In een opwelling heb ik 50 (!) dotjes aquarelverf gekocht bij Victoria Hilbrecht in Köln. Ze maakt de verf zelf en heeft nog zeer interessante kleuren om aan te schaffen. Voorlopig heb ik hier genoeg aan. Niet alle kleuren zijn duidelijk. Ze zouden prima werken op zwart papier. Dat ga ik dan ook maar eens kopen. Maar nu nog niet. Toen ik tijdens het oppassen bezig was om (linksboven) een raster te maken voor de vijftig kleurtjes, was kleindochter van vier ook enthousiast bezig met afplakband, haar eigen verf en een lineaal. Haar resultaat zie je linksonder. Ondertussen zag ik vanuit mijn ooghoek kleindochter van bijna twee op de grond schuiven. Op haar buik, op haar platte knuffelhondje, met de speen in de mond (die haalt ze zelf uit haar tas), bewoog ze zich geruisloos voort op de tegeltjes. Ze leek wel een schol op de bodem van de zee. Wonderlijk! Heb er geen foto van.

Zie linksboven: de kleine rondjes zijn gewoon twee laagjes van dezelfde kleur. @victoriahilbrecht

Geen opmerkingen: