vrijdag, mei 18, 2007

095-kapot

Boven de grote tafel in de woonkamer hangt een lamp met een daglichtlamp van 60 watt. Samen met een fel Italiaans lampje geeft mij dat genoeg licht om 's avonds nog een tekening te maken. Maar helaas, bij het aanzetten, ging de lamp kapot. In dit huis gebeurt dat wel vaker.
Geen kunstwerk maken, deze avond.
Gisteren zijn W. en ik naar Namen geweest, voor de tiende Biënnale Aquareltentoonstelling. 144 Kunstenaars toonden een of meerdere kunstwerken . Ik heb de catalogus gekocht, dan hoef ik geen foto's te maken. Het werk was heel divers, van fotografische taferelen tot impressionistische indrukken. Ook de technieken, voor zover ik die als leek kan beoordelen, waren heel divers. Ik heb het aangedurfd om van een werk de prijs te vragen. Maar duizend euro is toch wel ver boven mijn budget.
Ik ga onderzoeken wat mij nu bevalt in een aquarel, en wat niet. Misschien brengt me dat dichter bij mijn eigen stijl en techniek.
Als ik naar Birmingham ga, is er ook een aquarelcursus in Zuid-Limburg. Jammer, jammer...

Geen opmerkingen: