woensdag, juli 18, 2007

110-lucht

Eindelijk is mijn Parijs-aquarel/tekening klaar. Nou ja, klaar. De lucht bevalt me niet helemaal, dus misschien verander ik daar nog iets aan. Ik heb gemerkt dat de verf die al een maandje op een bord ligt, toch wat korreliger gaat worden. En op het plastic bord gaan sommige kleuren veranderen in een vliesje, dat maar moeilijk oplost.

Omdat mijn kleindochter in bad vaak speelt met een leeg klein flesje Zwitsal, heb ik dit flesje nagetekend in mijn serie "zonder potlood". Dit is een serie tekeningetjes, getekend op 10x15 cm met kroontjespen en sepia inkt, en daarna met aquarel ingekleurd. Mijn uitdaging is om zonder te schetsen met potlood meteen het stilleven te tekenen. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan??

Morgen mag ik weer sporten in de fitnessruimte. Ik zit nu op een schema om vet te verliezen en daarvoor mag ik veeeel zwaardere gewichten gebruiken dan ik voorheen nam. Ik zie mezelf al slank worden!

Geen opmerkingen: