donderdag, januari 10, 2008

138-multi-tasking




Eigenlijk is het niet effectief om met meerdere projecten bezig te zijn. Ik kan het echter niet laten. Vannacht ben ik nog begonnen aan iets nieuws. Ik wil van de plastic boodschappen tasjes nieuw dikker plastic maken en die dan als patchwork aan elkaar zetten. Uit Parijs had ik nog van die hele dunne tasjes. In China en Australië (vandaag) zijn deze tasjes niet meer te krijgen in de winkels (vanwege milieu-problematiek). Tussen bakpapier leg ik 6-8 lagen plastic. Dan strijk ik ze aan elkaar. Ik merkte wisselende resultaten. Bij de eerste poging bleek het strijkijzer te warm. De laagjes krompen heel erg snel, en het geheel was na afkoeling wel erg stijf. Toen ik de laagste stand had, ging het een stuk beter. Toch wordt het soms niet warm genoeg. Soms is het te dik. Ik had dikker plastic met geverfde buitenkant tegen elkaar aan gelegd. Dat smolt niet zo goed, en toen het wel ging smelten ging het weer te snel. De verflaag mag trouwens niet als buitenste laag. Je schijnt dan een vreselijke knoeiboel te krijgen. Ik ben gek op letters en spaar nu doorzichtige zakken omdat je die dan mooi over deze letters heen kan leggen.


Ook heb ik nu eindelijk eens mijn etuitje afgemaakt. Als ritssluitingtrekker heb ik een versiering uit Kirgizië of Afghanistan, "gered" bij Shirdak.



En als laatste bijdrage laat ik mijn verf-op-stof-werkje zien. Ik ben met de punchmachine aan de slag gegaan en heb er draden, wolvezels, zijdevezels en een stukje zijdecocon op bevestigd. Helaas heb ik meteen geoefend om een naald te vervangen. Omdat ik praktisch ben, heb ik er een haak-opbergtasje van gemaakt. Leuk, toch?

Geen opmerkingen: