zondag, februari 10, 2008

147-vijftig


Vandaag hoorde ik op de radio ( schrijfster Francine Oomen) dat iets kunst is als het iemand raakt. Dan weet ik zeker dat ik gisteren kunst heb gemaakt. Een oude vriend uit de racerij vierde gisteren zijn vijftigste verjaardag. En wat geef je dan? Op de uitnodiging van de surprise-party stond een oude race-foto. Die heb ik in recordtempo overgetekend en ingekleurd met aquarelverf. Het resultaat raakte onze vriend zeer. Hij was er heel blij mee.



Het plaatje is wat fletser uitgevallen dan het origineel. En zijn rijnummer heb ik uiteraard veranderd in een "50". Geinig detail, toch? De achtergrond had wat donkerder gemogen, maar ja, in anderhalf uur moet je keuzes maken, en ik ben nog niet zo vaardig om elke kleur te mengen die ik wil hebben.

Deze week begint mijn eerste echte aquarelles in België. De lijst benodigdheden viel duurder uit dan de lessen zelf, maar dan heb je ook wel wat! Ben heel benieuwd naar de methode van schilderen en lesgeven. Mijn schildermaatje doet ook mee. Misschien moet ik mijn doelen eens in een mindmap zetten.

Geen opmerkingen: