zaterdag, april 12, 2008

171-narcissen



Zoals beloofd is hier een foto van de narcissen (uit eigen tuin). Ook deze is op stof geverfd. Licht en donker waren uitdagingen. De kleuren zijn iets anders dan in werkelijkheid. Vanochtend heb ik besloten om het lapje met de hand te borduren. Gabi Mett heeft een (duits) boekje uitgegeven over borduren, en geeft daarin ook tips hoe je aan de slag moet. Wat voor mij erg belangrijk is, om me te beperken tot een of twee soorten steken! Als ik de lap met de naaimachine zou borduren, dan vrees ik dat ik het "verpest", omdat ik nog helemaal niet vaardig genoeg ben met quilten op de naaimachine.
Vandaag heb ik ook inkopen gedaan voor de cursus volgende zaterdag in Tilburg (http://www.schilder-achtig.nl/). Ik heb wat (gekleurd) papier ingeslagen en wat stiften en een siberisch krijtje. Alleen een potlood 9B moet ik nog opsnorren.
Ondertussen ga ik door de nalatenschap van neef R. van echtgenoot W., die afgelopen donderdag is overleden en die woensdag gecremeerd wordt. Het lijkt alsof mijn leven een stuk ingewikkelder is dan dat van hem. Wat een heerlijke rust en eenvoud als ik door zijn rekeningen blader. Wat me wel opvalt is dat een mens in de financiële wereld uit nummers bestaat. Ik voel de behoefte om ook mijn nummers eens op een rijtje te zetten.

Geen opmerkingen: