dinsdag, augustus 19, 2008

214-nagenieten





Om nog even na te kunnen genieten van de vakantie ben ik een boekje aan het maken met aquarellen. Daarbij is de uitdaging dat ik NIET eerst teken, maar direct met mijn kwast ga schilderen. Het zijn ook de eerste schilderijen waarbij ik mijn dure Rembrandtkwast (dikte 12) heb gebruikt. De kwast heeft een mooi scherpe punt en kan heel veel water opnemen.
Het eerste tafereel toont de graanvelden in Picardië, richting Reims. De tweede is van een van de vele uitzichten langs de Chemin des Dames. Op de derde staat kleindochter N. aan het Lac d'Ailette. En op de laatste staat het vakantiehuisje.
Ik heb bewust het palet bij alle tekeningen hetzelfde gehouden. De eerste heb ik opnieuw gemaakt, omdat de kleur geel me niet beviel (Napels geel was beter), maar daar was de lucht niet zo goed van.

Geen opmerkingen: