maandag, september 08, 2008

218-hoornaar


een week geleden lag daar ineens een dode hoornaar, een soort grote vriendelijke wesp.
Samen met mijn kleindochter heb ik een kleurplaat gemaakt. Ze durfde het dode beestje zelf aan te raken!




Eindelijk heb ik twee aquarellen, die ik in het voorjaar begonnen ben afgemaakt. Het is eigenlijk veel verstandiger om werk meteen af te maken. Zeker, zoals in mijn geval, als je heel snel leert op technisch gebied. Je krijgt anders een soort stijlbreuk. De onderste tekening heb ik met aquapasto voorbewerkt om eenvoudiger de zee te kunnen schilderen. Het was een experiment. Misschien moet ik nog iets aan de gezichtjes doen, en aan de schaduwen op de figuren.

Afgelopen zaterdag ben ik met de hond naar de kunstmarkt in Roermond geweest, met de trein! Ik heb er een heel mooie kleine aquarel gekocht. Verliefd heb ik zitten kijken naar bronzen beelden, sieraden en een acryl met een rode klaproos met blauwgroene achtergrond.
Een kunstenaar was net de laatste hand aan het leggen aan een zeer realistische houtskooltekening. Het was prachtig en heel kundig.

Geen opmerkingen: